.::lafaz yang tersimpan (khas buat ayahanda dan bonda tercinta)::.

renungkanlah..^_^

Friday, January 1, 2010

along mujahidku.

assalamualaikum...


semalam waktu lawat along tiba2 aku rase sebak. tak tau kenape. rindu kot. aku teringat satu


hari aku tanye die kenape asyik mesej ngan pompuan je(dgn marahnye). along selambe je jwb


"sebab perempuan die memahami ape yg kite luahkan. die selalu jujur." bile aku teringat


jawpan ikhlas along tu, aku rase sedih.. sbb yelah. adik die ade 4 orang dan semuanya


perempuan, tp die x cite masalah kat kitorg. aku terfikir, mungkin kitorg x memahami along.


aku sedih tengok die. penat die kena ejek ngan kawan2 die pendeklah, gemoklah.. bile balik


rumah adik2 die pulak yg ejek die. aku x kate aku x slalu ejek die. slalu la jugak...tapi x de la


ejek fizikal. aku tegur je kalau die buat salah. aku tau perasaan die sbb aku pon penah gemok


jugak walau time tu br 6 thn. aku tau die sebagai anak sulung dan die ade tanggungjawab. tp


kalau die susah nak melaksanakan tanggungjawab tu, takpelah sikit2 belajar.. aku tau dalam


lurus2 die tu, die ade perasaan.. cume mungkin ambil masa untuk mak ayah aku faham die.


aku sbg caunselor x bertauliah pon pening nasihat sbb die x de keyakinan diri. tp aku tau die


boleh buat..die tgh usaha tu.. kadang2 aku sedih tengok die kena marah atas sebab yg die x


buat. lg kesian tgk pompuan (betina miang!) ambik kesempatan kat die. kadang2 marah jugak,


along suke buat keputusan melulu.. tp kan aku rase die jd mcm tu sbb org x bg sokongan kat


die. sedih aku. aku x la cengeng, tp meleh la jugak air mate tengok die dilayan mcm tu. bg aku,


biarlah die pendek, aku tau semangat die tinggi.. all he need is one chance. die gagal dlm


upsr,pmr dan sedikit kemajuan dlm spm.. tp aku tau die akan try yg terbaik utk KUIS ni. aku


tau
die bukan jenis yg remehkan mase depan. kalau ade tgh bace ni ialah along, kite nak


along
tau yg kite slalu sokong along!! biarla diorg x percaye along boleh.. tp kite percaye..ok!!

chayok2!!


wassalam...