.::lafaz yang tersimpan (khas buat ayahanda dan bonda tercinta)::.

renungkanlah..^_^

Tuesday, December 29, 2009

dengarlah ibu bercerita

assalamualaikum..

semalam punye semalam ibu aku cite pasal klon... mcm mane saintis cube buat klon manusia tp x jd.. mak aku cerita lg mcm mne diorg buat klon tu... drpd zaigod, embrio, tulang temulang, sampai la ke daging.. wah, terujanya aku!! proses klon ni x memerlukan lelaki utk diorg melahirkan anak.. aku dah x ingat dah ape yg diorg letak dlm nuclueus... tp mg best..yg paling menariknya diorg cbe buat klon luar rahim, tp x dpt, sbb dalam surah al-mu'minum kate... Allah letakkan embrio tu kat tempat yg sesuai.. yg uniknya, sesuai Allah ni maknanya x de tempat lain yg lagi sesuai drpd rahim tu.. kalau manusia contoh nak pakai baju... baju byk yg sesuai.. tp kalau Allah tetapkan sesuatu tu sesuai dgn tempatnya.. maknenya itulah satu2nye tempt yg sesuai.. xde yg lain.. hebat jugak mama ni!! byk yg beliau tau... mama kate, kalau ade peluang, die nak jd saintis.. tp x dpt.. x pe, don't worry mama.. i'll do my best... thats my promise (selagi hayat dikandung badan).. mama cerita lagi.. die waktu die kat UKM dgn abah.. die dpt tawaran gi mesir... tp die x nak pergi sbb die tekad nak kahwin dgn abah.. wah, jarang ade org mcm tu...
setia pada cinta.. kalau aku.. x tau la.. xpe mama, kite pergikan mesir untuk mama...insyaAllah..

hari ni bace satu cerpen kat ILI.. agak menghayat hati... ingatkan aku dekat keadaan aku sekarang... x tau la nk ckp ape.. aku harap mereka jd mcm ape yg aku harapkan.. aku pon harap aku pon boleh berubah jugak.. azam tahun baru ni nk lembut sikit.. asyik ganas je.. haha.. dan aku nak menjalankan tanggungjawab aku dgn penuh disiplin!! doakan tau!!